HYBRID 140
Het meest efficiënt in de stad
In de stad
Rij in de stad tot 80% van de tijd 100% elektrisch. Tegelijkertijd bespaar je tot 40% op brandstof en verminder je je CO2-uitstoot met 20%.
Voor lange ritten
Je kunt op weg zonder beperkingen, met een krachtige motor met 142 pk en een rijbereik tot wel 1.000 km.
Al-New Duster HYBRID 140 combineert twee elektromotoren en een benzinemotor.
De automatische versnellingsbak met meerdere modi geeft prioriteit aan volledig elektrisch rijden en schakelt automatisch over van de elektromotor naar de benzinemotor om de wielen aan te drijven.
De HYBRID 140-motor met 142 pk zorgt voor een snelle, volledig elektrische start en scherpe acceleraties.
Het regeneratief remmen laadt de batterij tijdens het rijden door energie terug te winnen tijdens het vertragen en afremmen.
Bespaar tot 40% op je brandstofkosten wanneer je in de stad rijdt.
All-New Duster is efficiënter en milieuvriendelijker met verlaagde CO₂-emissies van slechts 112 g/km (volgens het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van versies en opties).
TCe 130
Verlaat de gebaande paden
Ervaar topprestaties met de motor die verkrijgbaar is voor 4×4 of voorwielaandrijving en die geschikt is voor zowel de weg als offroad.
Power
132 pk
Een speciaal karakter
Dit is het enige aandrijfsysteem dat ook beschikbaar is voor 4×4.
De TCe 130 is een mild hybrid. Dat betekent dat het aandrijfsysteem zowel een benzinemotor als een elektrische motor* gebruikt.
* als startgenerator
De tractiebatterij van 48 V drijft de elektrische startgenerator aan. De startgenerator assisteert de benzinemotor tijdens de meest energie-intensieve fasen van een rit.
Tot 10% lager brandstofverbruik in vergelijking met een vergelijkbare benzinemotor.
CO2/km beginnen bij 123 g in voorwielaandrijving en 135 g in 4x4.
ECO-G 100
Voor kilometervreters
Als je op jaarbasis een aanzienlijke afstand aflegt, dan is de ECO-G 100 motor perfect voor jou.
Met de uitgebreide actieradius tot wel 1300 km helpt deze oplossing je om je CO₂-uitstoot te verminderen en geld te besparen aan de benzinepomp.
Een LPG-aandrijfsysteem, ook wel Bi-Fuel genoemd, loopt naadloos op zowel benzine als vloeibaar petroleumgas - elk met een eigen tank.
Je kunt handmatig of automatisch overschakelen van benzine naar LPG (en beide tanks voorzien achtereenvolgens de motor van de auto van brandstof op basis van de beschikbare reserves).
Door te kiezen voor LPG profiteer je van 40% lagere verbruikskosten dan een gelijkwaardige benzinemotor.
Tot 10% minder CO2-uitstoot in vergelijking met een vergelijkbare benzinemotor.