Het meest efficiënt in de stad
Motor
155 pk
full hybrid155 pk aan gecombineerd vermogen
Tot
40 %
minder brandstofverbruikin WLTP-cyclus in de stad
Vanaf
110 g/km
CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Rijd tot wel
80 %
van de tijd 100% elektrischin de stad
Technologie
Bigster hybrid 155 combineert een 4-cilinder motor van 109 pk, een elektrische motor van 49 pk1, een batterij van 1,4 kWh (280 V) en een innovatieve automatische multimode transmissie zonder koppeling.
Hoe werkt het?
De full hybrid motorisatie van de Bigster met zijn 155 pk en 205 Nm maximaal koppel² biedt dynamische 100% elektrische starts en krachtige acceleraties. De batterij laadt op tijdens het rijden dankzij regeneratief remmen, dat gebruikmaakt van energieherwinning bij afremmen en remmen, en maakt tot 80% van de rijtijd in de stad in volledig elektrische modus mogelijk.
1 Nominaal vermogen 155 pk, daadwerkelijk vermogen 158 pk.
2 Elektromotor met een koppel van 205 Nm, verbrandingsmotor met een koppel van 172 Nm
De meest dynamische
Motor
140 pk
mild hybrid
Tot
10 %
minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus
Vanaf
129 g/km
CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Tot
230 Nm Nm
koppel
Technologie
De mild hybrid 140-motor combineert een nieuwe generatie 1.2L 3-cilinder benzinemotor met turbo, gebaseerd op de Miller-cyclus (geoptimaliseerd rendement en minder pompverliezen), met een 48V mild hybrid-systeem en een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Hoe werkt het?
Het hybridesysteem ondersteunt de verbrandingsmotor bij het wegrijden en accelereren. Dit optimaliseert het rijcomfort en zorgt voor een gemiddeld verbruik dat circa 10% lager ligt (5,71 L/100 km) en een verminderde CO2-uitstoot (129 g/km) in vergelijking met een benzinemotor met een gelijkwaardig vermogen.
Verlaat de gebaande paden
4x4-motor
130 pk
mild hybrid
Tot
10 %
minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus
Vanaf
135 g/km
CO2-emissiesafhankelijk van het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Tot
230 Nm
koppel
Technologie
Bigster mild hybrid 130 4x4 is uitgerust met vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesversnellingsbak. Dankzij de Terrain Control-transmissie met 5 rijmodi trotseert hij moeiteloos elk type wegdek. De 1.2L driecilinder turbomotor wordt ondersteund door een 48V mild hybrid systeem.
Hoe werkt het?
De hybridisatie die optreedt tijdens het starten en accelereren, vermindert het verbruik en de CO2-uitstoot, en biedt een superieur rijplezier. Dankzij regeneratief remmen kan de 0,8 kWh-batterij volledig transparant voor de bestuurder worden opgeladen.
Voor bestuurders met veel kilometers
Motor
140 pk
mild hybrid
Tot
10 %
minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus
Vanaf
118 g/km
CO2 emissiesafhankelijk van WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van versie en opties
Meer dan
1 400 km
cumulatief rijbereikcumulatieve actieradius met zowel benzine- als LPG-tanks
Technologie
De ECO-G 140-motor rijdt zowel op benzine als op LPG, waarbij elke brandstof een eigen tank heeft.
Bigster is voor het eerst voorzien van een 3-cilinder 1,2 l turbomotor, waarbij een bi-fuel-systeem met benzine en LPG gecombineerd wordt met een licht hybride systeem van 48 V.
Hoe werkt het?
Met een perfect in het dashboard geïntegreerde schakelaar schakel je snel en onmerkbaar van de ene op de andere brandstof over. Het hybride systeem ondersteunt de motor bij het starten en accelereren en optimaliseert zo het rijplezier en de efficiëntie.