Het meest efficiënt in de stad
155 hybrid aandrijfsysteem
Aandrijfsysteem
155 pk
full hybrid155 pk aan gecombineerd vermogen
Tot
40 %
minder brandstofverbruikin WLTP-cyclus in de stad
Vanaf
110 g/km
CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Rijd tot wel
80 %
van de tijd 100% elektrischin de stad
Technologie
Duster Hybrid 155 combineert een 4-cilinder motor van 109 pk 1, een elektromotor van 49 pk 1, een batterij van 1,4 kWh (280 V) met een innovatieve automatische multimode-versnellingsbak.
Hoe werkt het?
De aandrijving van de full hybrid Duster levert 155 pk, heeft een maximumkoppel 2 van 205 Nm en biedt een dynamische 100% elektrische start en een snelle acceleratie.
De batterij wordt onderweg opgeladen door middel energieterugwinning bij het remmen en vertragen. Met een volledig elektrische auto rijd je tot 80% van de tijd in de stad elektrisch.
Een dynamische motor
aandrijfsysteem mild hybrid 140
Aandrijfsysteem
140 pk
mild hybrid
Tot
10 %
minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus
Vanaf
129 g/km
CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Tot
230 Nm
koppel
Technologie
De aandrijving met 140 pk combineert een nieuwe generatie 3-cilinder, 1,2 l turbobenzinemotor op basis van de Miller-cyclus (geoptimaliseerde efficiëntie en minder pompverlies) met een licht hybride systeem van 48 V en een handgeschakelde 6-versnellingsbak.
Hoe werkt het?
Het hybride systeem ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het starten en accelereren. Dit optimaliseert het rijplezier en vermindert het gemiddelde brandstofverbruik (5,71 l/100 km) en de CO2-emissies (129 g/km) met ongeveer 10% in vergelijking met een verbrandingsmotor met hetzelfde vermogen.
Weg van de gebaande paden
aandrijfsysteem mild hybrid 130 4x4
4x4 motor
130 pk
mild hybrid
Tot
10 %
minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus
Vanaf
135 g/km
CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Tot
230 Nm
koppel
Technologie
De Dacia Duster 130 4x4 met vierwielaandrijving en een handgeschakelde 6-versnellingsbak, is uitgerust met de Terrain Control-transmissie met 5 verschillende manieren van rijden, om alle ondergronden het hoofd te bieden.Een licht hybride systeem van 48 V ondersteunt de 3-cilinder 1,2 l turbomotor.
Hoe werkt het?
Tijdens het starten en accelereren verlaagt het hybride systeem het brandstofverbruik en de CO2-emissies, terwijl het superieur rijplezier levert.
De batterij van 0,8 kWh wordt naadloos opgeladen door remmen met energieterugwinning. Dat zorgt voor een soepele ervaring voor de bestuurder.
Voor kilometervreters
ECO-G 100
Aandrijfsysteem
100 pk
LPG met twee brandstoffen
Tot
30 %
lagere gebruikskostende gemiddelde LPG-prijs in Europa op 5 mei 2025: 0,83 euro tegenover 1,47 euro voor benzine
Vanaf
122 g/km
CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Tot
1.300 km
rijbereikvolgens de gecombineerde WTLP-cyclus
Technologie
De ECO-G 100 is ideaal om het hele jaar door lange afstanden mee af te leggen. Dit is een bi-fuel aandrijfsysteem op benzine en LPG, waarbij elke brandstof een eigen tank heeft.De ECO-G 100-motor heeft een handgeschakelde versnellingsbak met 6 versnellingen.
Werking
Je kunt handmatig of automatisch overschakelen van benzine naar LPG (en beide tanks voorzien achtereenvolgens de motor van de auto van brandstof op basis van de beschikbare reserves).
Hoge prestaties en ultra-veelzijdig
Aandrijfsysteem
150 pk
mild hybrid 150 pk aan gecombineerd vermogen
Tot
30 %
lagere gebruikskostende gemiddelde LPG-prijs in Europa op 5 mei 2025: 0,83 euro tegenover 1,47 euro voor benzine
Vanaf
116 g/km
CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Rijd tot wel
60 %
van de tijd 100% elektrischin de stad
Technologie
Deze bi-fuel 4x4 hybride op benzine/LPG koppelt het vermogen van de 140 pk sterke 1,2-liter mild hybrid-benzinemotor van 48 V voor aan dat van een sterke elektromotor van 13 pk op de achteras.
De verbrandingsmotor beschikt over een automatische 6-versnellingsbak met dubbele koppeling en de elektromotor over een versnellingsbak met twee versnellingen plus neutraal.
Hoe werkt het?
De batterij wordt onderweg opgeladen door middel energieterugwinning bij het remmen en vertragen. Met een volledig elektrische auto rijd je tot 60% van de tijd in de stad elektrisch.
Met een perfect in het dashboard geïntegreerde schakelaar schakel je snel en onmerkbaar van de ene op de andere brandstof over.