Duster-motorenSelecteer de beste motor voor jou

Het meest efficiënt in de stad

155 hybrid aandrijfsysteem

Aandrijfsysteem

155 pk

full hybrid155 pk aan gecombineerd vermogen

Tot

40 %

minder brandstofverbruikin WLTP-cyclus in de stad

Vanaf

110 g/km

CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties

Rijd tot wel

80 %

van de tijd 100% elektrischin de stad

Dacia Duster HYBRID 140

Technologie

Duster Hybrid 155 combineert een 4-cilinder motor van 109 pk 1, een elektromotor van 49 pk 1, een batterij van 1,4 kWh (280 V) met een innovatieve automatische multimode-versnellingsbak.

 

Hoe werkt het?

De aandrijving van de full hybrid Duster levert 155 pk, heeft een maximumkoppel 2 van 205 Nm en biedt een dynamische 100% elektrische start en een snelle acceleratie.

 

De batterij wordt onderweg opgeladen door middel energieterugwinning bij het remmen en vertragen. Met een volledig elektrische auto rijd je tot 80% van de tijd in de stad elektrisch.

Een dynamische motor

aandrijfsysteem mild hybrid 140

Aandrijfsysteem

140 pk

mild hybrid

Tot

10 %

minder brandstofverbruikin gecombineerde WLTP-cyclus

Vanaf

129 g/km

CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties

Tot

230 Nm

koppel

mild hybrid 140 - aandrijfsysteem voor de Dacia Duster

Technologie

De aandrijving met 140 pk combineert een nieuwe generatie 3-cilinder, 1,2 l turbobenzinemotor op basis van de Miller-cyclus (geoptimaliseerde efficiëntie en minder pompverlies) met een licht hybride systeem van 48 V en een handgeschakelde 6-versnellingsbak.

 

Hoe werkt het?

Het hybride systeem ondersteunt de verbrandingsmotor tijdens het starten en accelereren. Dit optimaliseert het rijplezier en vermindert het gemiddelde brandstofverbruik (5,71 l/100 km) en de CO2-emissies (129 g/km) met ongeveer 10% in vergelijking met een verbrandingsmotor met hetzelfde vermogen.