de eerste Dacia bi-fuel LPG-motor op de markt
motor
120 pk
Eco-G
tot
35 %
minder brandstofverbruikEuropees gemiddelde berekend op basis van de brandstofprijzen op 13 oktober 2025
vanaf
110 g/km
CO2-emissiesvolgens de gecombineerde WLTP-cyclus, kan variëren afhankelijk van de versie
tot
80 %
extra rijbereik in vergelijking met een conventionele verbrandingsmotor
De Eco-G 120 motor: benzine en LPG
De 3-cilinder Eco-G 120 is een bi-fuel motor met benzine/LPG. Deze motor is enerzijds dankzij de lage kosten van LPG economisch en anderzijds ecologisch dankzij 10% minder CO2-emissies. De motor start op benzine en schakelt over op LPG zodra de optimale temperatuur is bereikt. Als de LPG-tank leeg is, schakelt de motor weer automatisch over op benzine. Gecombineerd rijbereik: meer dan 1.500 km met twee tanks. Ook verkrijgbaar met 6-traps automaat.
de perfecte auto om in de stad te rijden
benzinemotor
100 pk
1.0 liter
vanaf
121 g/km
CO2-emissiesvolgens de gecombineerde WLTP-cyclus, kan variëren afhankelijk van de versie
tot
200 Nm
koppel
TCe 100 motor
Met 100 pk en een 1-liter driecilinder turbomotor is elke rit dankzij de TCe 100 een moment van puur plezier. De motor is even dynamisch als efficiënt, zorgt voor soepel rijden in de stad en levert pittige prestaties op de snelweg. Ook koppelt de motor rijplezier aan efficiëntie en biedt hij lage onderhoudskosten dankzij de duurzame distributieketting .
benzinemotor
65 pk
1.0 liter
vanaf
123 g/km
CO2-emissiesvolgens de gecombineerde WLTP-cyclus, kan variëren afhankelijk van de versie
tot
95 Nm
koppel
SCe motor met 65 pk
De 1,0-liter driecilindermotor met 65 pk is perfect geschikt voor ritten in de stad en voorstad. Deze motor is ontwikkeld voor soepele en efficiënte ritten. De distributieketting, leverbaar met een handgeschakelde versnellingsbak, helpt de onderhoudskosten laag te houden. Dankzij het lage brandstofverbruik is deze motor je betrouwbare en handige metgezel tijdens alledaagse ritten.