Hybride technologie van DaciaProfiteer van het beste van twee werelden zonder dat je je gewoonten hoeft aan te passen!

De verschillende Bigster hybride motoren

Een hybride motor combineert een conventionele benzinemotor met een elektromotor die meerdere functies vervult.

Full hybrid-technologie - Dacia Bigster

full hybrid

Samenstelling

1 verbrandingsmotor

Automatische multimode-versnellingsbak

1 zelfopladende tractiebatterij van 280 V


De batterij opladen

Je hoeft de auto niet aan te sluiten om deze op te laden, want de batterij laadt automatisch op tijdens het rijden. De energie voor het opladen wordt teruggewonnen tijdens het remmen en vertragen.

Mild hybrid-technologie - Dacia Bigster

mild hybrid

Samenstelling
1 verbrandingsmotor

1 startmotor-alternator

1 zelfopladende batterij van 48 V voor gebruik onderweg


De batterij opladen

Je hoeft de auto niet aan te sluiten om deze op te laden, want de batterij laadt automatisch op tijdens het rijden. De energie voor het opladen wordt teruggewonnen tijdens het remmen en vertragen.

Mild hybrid-technologie - Dacia Bigster

Mild Hybrid

Samenstelling
1 verbrandingsmotor

1 startmotor-alternator

1 zelfopladende batterij

1 achterwielaandrijving


De batterij opladen

Je hoeft de auto niet aan te sluiten om deze op te laden, want de batterij laadt automatisch op tijdens het rijden. De energie voor het opladen wordt teruggewonnen tijdens het remmen en vertragen.

Hybrid 150 4x4-technologie - Dacia Bigster

bi-fuel mild hybrid

Samenstelling
1 verbrandingsmotor

1 startmotor-alternator

1 zelfopladende batterij

1 LPG-tank naast de benzinetank


De batterij opladen

Je hoeft de auto niet aan te sluiten om deze op te laden, want de batterij laadt automatisch op tijdens het rijden. De energie voor het opladen wordt teruggewonnen tijdens het remmen en vertragen.

Dacia Bigster - hybrid-G 150

bi-fuel mild hybrid

Samenstelling
1 verbrandingsmotor

1 startmotor-alternator

Automatische 6-versnellingsbak met dubbele koppeling

1 elektromotor met versnellingsbak met 2 versnellingen

1 LPG-tank naast de benzinetank

 


De batterij opladen

Je hoeft de auto niet aan te sluiten om deze op te laden, want de batterij laadt automatisch op tijdens het rijden. De energie voor het opladen wordt teruggewonnen tijdens het remmen en vertragen.

Vergelijk de voordelen van hybride technologieën

  hybrid 155    mild hybrid 140        mild hybrid 130 4x4 mild hybrid-G 140 hybrid-G 150 4x4
Technologie full hybrid   mild hybrid   mild hybrid mild hybrid mild hybrid
Energie Benzine + elektrisch Benzine + elektrisch Benzine + elektrisch Benzine + LPG + elektrisch Benzine + LPG + elektrisch
100% elektrisch rijden  Ja, 80% volledig elektrisch rijden in de stad Nee Nee Nee Ja, 60% volledig elektrisch rijden in de stad
Electric ondersteuning van de verbrandingsmotor Ja Ja Ja Ja Ja
Stop & Start Ja Ja Ja Ja Ja
Opladen tijdens het rijden Ja Ja Ja Ja Ja
Elektrisch starten Ja Nee

Nee

Nee Ja
Besparingen qua verbruik/gebruik  Tot wel 40% 1 minder verbruik Tot wel 10% 2 minder verbruik Tot wel 10% 2 minder verbruik Tot wel € 30 3 per volle tank Tot wel 30% 2 lagere bedrijfskosten
Tractievermogen 1 t 1,5 t 1,5 t 1,5 t 1,5 t

1 In de stadscyclus, in vergelijking met een gelijkwaardige benzinemotor en afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van de auto en de rijstijl van de bestuurder.

2 In de gecombineerde cyclus, in vergelijking met een gelijkwaardige benzinemotor en afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van de auto en de rijstijl van de bestuurder.

De voordelen van hybride auto's

elektrisch en verbrandingsmotor
elektrisch en verbrandingsmotor
Actieradius tussen 800 en 1400 km (afhankelijk van de motor), zonder opladen.
Geen aankoopboetes
Geen aankoopboetes
Vanaf 104 g/km CO2-uitstoot (afhankelijk van de motor).
Rijcomfort
Rijcomfort
Automatische versnellingsbak (voor de hybride 155-motor) om al je dagelijkse ritten te vergemakkelij
Opladen zonder insteken
Opladen zonder insteken
De elektrische batterij laadt automatisch op tijdens het remmen en vertragen.

Heb je nog meer vragen?