ONZE GESCHIEDENIS

Mobiliteit voor het grote publiek

 

Sinds het begin is het de missie van Dacia om nieuwe, essentiële en betrouwbare voertuigen te maken die beschikbaar zijn voor het grote publiek. Het merk heeft zich door de jaren heen ontwikkeld en aangepast aan de behoeften van de klanten, terwijl het onmiskenbaar zichzelf is gebleven. Zo is het merk een nieuwe weg ingeslagen en heeft het de auto-industrie soms flink opgeschud. Elk van de bekende modellen is een revolutie op zich.

DACIA, EEN HERBOREN MERK

DACIA, EEN HERBOREN MERK

Dacia is in 1966 opgericht in Roemenië met een duidelijk doel: moderne, betrouwbare en betaalbare auto's maken voor de inwoners van Roemenië. Dacia is vernoemd naar de naam die door de Romeinen werd gebruikt om te verwijzen naar de regio die we tegenwoordig kennen als Roemenië.

 

In 1999 nam Renault Dacia over wat een strategische verschuiving teweegbracht. Dacia werd hierdoor een merk van Groupe Renault en zo begon een nieuw tijdperk wat betreft kwaliteit.

Dacia Logan 2004

LOGAN WERD IN 2004 GEÏNTRODUCEERD

De Logan die voor een ongeëvenaarde prijs van € 5000,- oorspronkelijk voor opkomende markten was ontwikkeld, is een moderne en robuuste gezinssedan en de renaissance van het merk. Dit was een revolutionaire ontwikkeling binnen de auto-industrie en de auto was razend populair, ook in West-Europa, waar de Logan in 2005 op de markt kwam.

Dacia Sandero 2008

SANDERO WERD IN 2008 GEÏNTRODUCEERD

Sandero was de tweede grote lancering van het merk Dacia. Dit is ook het bestverkochte model. Ruime afmetingen, een praktisch design, veelzijdigheid en een betaalbare prijs zijn slechts enkele kenmerken die de Sandero tot de bestverkochte auto in Europa maken.

Dacia Duster

DUSTER WERD IN 2010 GEÏNTRODUCEERD

Met de Duster doorbrak Dacia opnieuw stereotypen in de auto-industrie. De Duster is niet alleen de meest betaalbare SUV, maar ook een aantrekkelijke auto met echte offroad-capaciteiten. Het merk behaalde opnieuw commercieel succes.

Dacia Lodgy

2012

Een nieuwe fabriek in Marokko.

Na Somaca in Casablanca vanaf 2005, maakt de nieuwe fabriek in Tanger het mogelijk het Dacia-gamma nog uit te breiden, met allereerst de commercialisatie van LODGY, een gezinsmonovolume met 5 en 7 plaatsen, gevolgd door de ludospace DOKKER en de bestelwagen DOKKER VAN. Op het einde van het jaar wordt de tweede generatie van de familie LOGAN/SANDERO voorgesteld.

Dacia Duster

2017

Het success van de cross-over DUSTER.

In september 2017, na 7 jaar en meer dan 2 miljoen exemplaren, stelt Dacia de tweede generatie van zijn globetrotter DUSTER voor op het Autosalon van Frankfurt.

Dacia Spring

2021

De elektrische revolutie volgens Dacia.

Trouw aan zijn reputatie van ‘enfant terrible’ van de autosector start Dacia een nieuw hoofdstuk in zijn geschiedenis met de commercialisatie van SPRING in de loop van het jaar, het eerste 100% elektrische model van het merk. In het begin van het jaar wordt de derde generatie SANDERO gelanceerd.

Dacia Bigster Concept

HET SUCCES ZET ZICH VOORT

Tegenwoordig is het merk Dacia actief in 44 landen in Europa en het Middellandse Zeegebied en telt meer dan 7 miljoen klanten.

 

Het verhaal gaat verder met een aankomende revolutie: Spring, de kleine auto die elektrisch rijden voor iedereen bereikbaar maakt.

Dacia - Waarden

De filosofie van Dacia

Meer weten
Milieunormen

Milieunormen

Meer weten