Door middel van onze terugroepacties zorgt je Dacia-dealer ervoor dat technische problemen in kaart gebracht en verholpen worden, voordat ze daadwerkelijk de kop op steken
Stap 1
Voer je voertuigidentificatienummer (VIN) in om te controleren of je je auto moet terugbrengen in het kader van een terugroepactie.
Stap 2
Maak een afspraak bij je dealer. Deze zal de onderdelen vervangen waarop de actie betrekking heeft. Dit gebeurt gratis en op korte termijn.
Stap 3
Breng je auto langs. De dealer zal hem zo snel mogelijk onderhanden nemen.
VOER JE VOERTUIGIDENTIFICATIENUMMER (VIN) IN
Als je auto in het kader van een terugroepactie wordt opgeroepen, neem dan contact op met je dealer.
onze prioriteit: jouw tevredenheid
Als Dacia ontdekt dat een product mogelijk een risico vormt op het gebied van veiligheid of de regulering daaromtrent, worden de auto's waarvoor dat mogelijk geldt, teruggeroepen. Klanten worden via een officiële brief gevraagd hun auto te laten controleren. Indien dat moet gebeuren, zal een medewerker van Dacia dat kosteloos doen.
Je VIN (Voertuigidentificatienummer) staat op je registratiecertificaat of onderaan op je voorruit. Het bestaat uit zeventien tekens.
Neem contact op met je dealer die je auto gratis en op korte termijn onderhanden zal nemen.
De verzamelde gegevens worden verwerkt door Renault Belux en de leden van zijn geautoriseerde netwerk (samen "Renault" genoemd), als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken, om op uw verzoek te reageren.
In overeenstemming met de toepasselijke regelgeving kunt u vragen om de gegevens die Renault over u bewaart te verkrijgen en te verifiëren, onjuiste informatie te corrigeren, de gegevens over u te wissen en een kopie van uw gegevens te nemen om ze op uw vraag elders te hergebruiken. U kunt ook te allen tijde bezwaar maken tegen het gebruik van sommige van uw gegevens, met name voor commerciële prospectie- of profileringsdoeleinden, en vragen om het gebruik van uw gegevens te bevriezen. U kunt al uw rechten rechtstreeks bij Renault BeLux uitoefenen door een verzoek te sturen via het formulier https://nl.dacia.be/neem-contact-op/jouw-rechten.html. Bij uitblijven van een of een bevredigend antwoord van Renault, heeft u de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit.
U hebt het recht om u gratis in te schrijven op de "Bel me niet meer"-lijst om niet het onderwerp te worden van commerciële oproepen per telefoon.Voor meer informatie kunt u ons beleid voor de bescherming van persoonsgegevens raadplegen op https://nl.dacia.be/data-privacy.html.